Miért van szükség az Audi Q7 4M nappali menetfényének javítására?
top of page

Miért van szükség az Audi Q7 4M nappali menetfényének javítására?

A Q7-es modell az Audi jelenleg legnagyobb SUV-ja. A márka azt tervezi, hogy jövőre piacra dobja a még nagyobb Q9-est is. De térjünk vissza a Q7-eshez, amelyet 2005 szeptemberében mutatott be a Frankfurti Autószalonon. Ezután a modell gyártása a Volkswagen pozsonyi gyárában 2005 őszén kezdődött. A modell sikere azóta is töretlen. Ahhoz, hogy ez a folytatódjon, idén 18. életévét betöltő nagyméretű SUV innovatív világítástechnikát kapott. A mostani facelift kiterjedt az autó orrának a kialakítására, beleértve a világítást is. Az új fényszórókon kívül az Audi Q7 sportosabb lökhárító beömlőnyílásokat is kapott. 



Amit az Audi Q7 4M modellről tudni érdemes

A második generációs Audi Q7-et a márka 2015 januárjában mutatta be. Talán a Q7 egyik legfontosabb piacán, Amerikában. Az új változat az Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon, Detroitban hatalmas sikert aratott. A márka új dízel- és benzinüzemű változatokkal szállt harcba az autórajongók kegyeiért. A bemutató után rövidesen megjelent a dízelmotoros plug-in hibrid változat is. Lehet, hogy az autópályán nagyon kényelmes ezzel a hatalmas guruló monstrummal közlekedni, de a városban kész katasztrófa. Főleg olyan országokban, mint Olaszország, vagy Spanyolország. Eleve a szűk utcákba szinte be sem lehet vele hajtani. 


Milyen fényszórókkal rendelkezett a második generációs Audi Q7? 

A második generációs Q7-es SUV alapesetben LED-es nappali menetfénnyel és Xenon Plus fényszórókkal rendelkezett, a hátsó lámpák viszont szintén LED-es megvilágítást kaptak. Amennyiben az eggyel magasabb felszereltségi szintet választottuk, LED-es fényszórókat kaptunk. De ha az S-line változatba ültünk be, akkor LED-Matrix fényszórók világították meg az előttünk lévő utat, amelyhez járt távolsági fényszóró asszisztens is. Ez automatikusan érzékeli a szembejövő járművek fényszóróit vagy az előtte haladó autó hátsó lámpáit, és a refit ennek megfelelően be- vagy kikapcsolja. Sőt 20 colos könnyűfelniket, S-line első lökhárítót, oldalsó és hátsó légterelőket, 3 küllős S-line multifunkciós kormányt, bőrből készült első sportüléseket, szálcsiszolt alumínium műszerfalbetéteket, 4 zónás klímaberendezést és dinamikusan futó irányjelzőket is kaptunk. Szóval ami 8 évvel trendi volt, azt az Audi belepakolta ebbe a hatalmas autóba. 



Az Audi Q7 4M nappali menetfénye miért szorul javításra? 

Az Audi Q7 4M modellt, ahogy azt már említettük 2015-ben mutatta be a márka. A LED-es nappali menetfénye sajnos komoly típusbetegséggel küzd. Mégpedig a 4 részes nappali menetfény szegmensenként tönkremegy. Szakemberei már a facelift bemutatása után nemsokkal felismerték ezt a problémát. Ezért a hiba hatékony és szakszerű kijavítása érdekében speciális eszközöket és technológiát fejlesztettünk ki. Ennek egyik nagy előnye, hogy a javításhoz nem kell a búrát leszerelnünk. Ezzel ügyfeleinknek időt és költséget spórolunk meg. De nézzük is a részleteket. A nappali menetfény javítása esetén cserélnünk kell a benne található LED-es diódákat, valamint a fénycsöveket is javítanunk kell. Előfordul, hogy a négy szegmensből csak egy, vagy kettő sárgul be, de mi minden esetben mind a négy egység egyidejű javítását javasoljuk. Pontosan azért, hogy a későbbiekben ezzel a problémával ügyfeleinknek már ne kelljen foglalkoznai, hanem minden esetben biztonságosan tudjanak közlekedni. 



Milyen további biztonságtechnikai funkciókkal látta el az Audi a Q7-et? 

A már jól megszokott dinamikus és passzív biztonsági rendszerek mellett a Q7-ben találkozhatunk a Pre-sense city és Pre-sense basic funkcióval is. A Pre-sense city esetén egy a haladás irányába néző kameráról van szó, amely alacsonyabb sebesség esetén lép működésbe, hogy figyelmeztessen minket a közelgő ütközésre, mielőtt szükség esetén a rendszer vészfékezést indítana. Ezzel szemben a Pre-sense basic ütközés esetén lép működésbe, vagyis a biztonsági öveket megfeszíti és az ablakokat és a napfénytetőt becsukja, miközben szabályozza a fékezést. De kapunk dugó-asszisztenst, és adaptív sebességtartó automatikát is. Ez a rendszer  a navigáció útvonaladatait, valamint a közlekedési táblák felismerését és az adaptív sebességtartó automatikát használja, hogy tanácsot adjon, mikor érdemes csökkentenünk a sebességet az üzemanyag-hatékonyság érdekében. Ráadásul a 8 sebességes automata sebességváltó funkcióját is vezérli. Ezenfelül érdemes még megemlíteni az automatikus kormányvezérlést vagy az ót a funkciót, amely azt szabályozza, hogy amikor kihajtunk egy csomópontból, miközben a kanyarodást segítő rendszer figyeli a szembejövő forgalmat, akkor figyelmeztet bennünket a veszélyre és végül leállítja a Q7-et, ha egy jármű elé nagy sebességgel eléhajtanánk.


Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page