A legsikeresebb francia kisautó fényszórója
top of page

A legsikeresebb francia kisautó fényszórója

Az elmúlt 22 évben 90 országban eladott több mint 4,8 millió példány igazolja ennek a kisautónak a sikerességét. A tavaly novemberben piacra dobott változat pedig már a negyedik generációja ennek a sikeres modellnek. Az pedig tény, hogy mindegyik generáció piacra lépésekor valami teljesen újat mutatott a márka. Egyben viszont mindegyik modell megegyezett, mégpedig abban, hogy egyikből sem hiányzott az extravagancia. A 2016-ban bemutatott C3-as is izgalmas formavilággal szerzett magának sok rajongót. De nemcsak ezért szerette sok hölgy ezt a modellt, hanem azért is, mert a testreszabási lehetőségek széles tárháza állt a leendő ügyfelek rendelkezésére. 97 különböző külső szín és színösszeállítás közül lehetett választani, amely egyedi megjelenést biztosított. Ezzel nemcsak a C3-as büszke tulajdonosoknak sikerült kitűnni a tömegből, hanem a Citroënnek is. Ez a sikersorozat folytatódott tavaly, amikor először a márka a C3-as elektromos változatát mutatta be. Ez a generáció is teljesen új külsőt kapott, ráadásul ez a modell is megkapta az új Citroën emblémát.



A Citroën a harmadik generációs C3-asának formavilágát markáns vonalakkal és látványos külsővel rendelkező fényszórókkal párosította

A fényszórók nagyban meghatározták a kisautó elejének megjelenését, amely LED-es nappali menetfényekkel rendelkezett. A tervezők a nappali menetlámpákat a motorháztető szintjére emelték, hogy mindenki jól lássa őket. A lámpákat kettő krómcsík köti össze, amelynek közepén találhattuk a logót. A nappali menetfény alá került az a lámpatest, amelyben a tompított, és a távolsági fényszóró kapott helyet. Ezek a fényszórók elsősorban halogén fénytechnológiát rejtettek. A ködlámpa ezalatt helyezkedett el. A hátsó lámpák is nagyon alapos kialakítást kaptak, a formát 3D-hatás tette még izgalmasabbá. A biztonságunk érdekében a márka a harmadik generációs C3-asba számos vezetéstámogató rendszert szerelt. Például vészfékező asszisztenst, amely felismeri az akadályokat, és automatikusan lefékezi az autót. A rendszer segít megelőzni az ütközéseket vagy legalább csökkenteni az ütközés súlyosságát. Az aktív vészfékező asszisztens 5-85 kilométer/óra sebesség tartományban működik. De még érdemes az aktív holttérfigyelő funkciót is megemlíteni, amely sávváltáskor figyelmeztet bennünket a holttérben lévő járművekre. A külső tükör kijelzőjén egy fényjelzés jelenik meg ilyenkor. 


Milyen fényszórókat kapott a legújabb C3-as? 

Tavaly októberben jelentette be a Stellantis vállalat, amely a márka tulajdonosa, hogy első körben a Citroën ë-C3-at mutatja be. Ez meg is történt. A napokban pedig érkezik az egyetlen robbanómotoros változat, de később kapható lesz egy hibrid hajtáslánccal rendelkező C3-as is. Ezzel a márka jelezni szerette volna felénk, hogy számára a környezettudatos gondolkodás mennyire fontos. Ennek érdekében egy teljesen új padlólemezt is kidolgoztak, amelyet az elektromos C3-ason alkalmazott először a márka. Az autóba egy a WLTP szerint akár 320 km-es hatótávolságot biztosító, 44 kWh-s lítium-vas-foszfát összetétellel rendelkező akkumulátor került. Az akku töltöttsége 100 kW-os egyenáramú villámtöltéssel alig 26 perc alatt 20 százalékról 80 százalékra növelhető. Ez a C3-as is extravagáns fényszóró formával rendelkezik. Számunkra olyan mintha egy oldalra fordított rocker villát mutatna az autó orra. Az autót kétféle felszereltséggel vihetjük haza. A You elnevezésű változathoz LED-es fényszórókat és LED-es nappali menetfényt kapunk. Max felszereltség esetén ezenfelül 3D-és LED hátsó lámpákat is kapunk. Ezzel a C3-as is feliratkozott arra a névsorra, amelyen olyan kisautók találhatók, amelyek elől-hátul LED-es fényszórókkal büszkélkedhetnek. De azért valljuk meg őszintén, napjainkban ez már szinte mindegyik autónál kötelező lenne. 


Az új C3-ban a fényszórók mellett milyen vezetést támogató funkciók teszik még biztonságosabbá a közlekedést? 

Az új Citroën C3-ban Head-up Displayt kapunk a biztonságosabb, kényelmesebb vezetés és a fontos információk könnyebb elérése érdekében. Azért ez még az alsó-középkategóriában sem elterjedt, nemhogy a kisautó szegmensben. Le a kalappal a márka előtt, hogy ezt meg merték lépni. Az új C3-as hatalmas érintőképernyőt is kapott, amelyen keresztül az összes beállítást el tudjuk végezni. Az új kormányon számos gomb található annak érdekében, hogy szemünket ne kelljen levennünk az előttünk lévő útszakaszról. 


Milyen típus hibákkal rendelkezik a C3-as korábbi változata? 

Az egyik legjelentősebb probléma, hogy a bal ködlámpa mindig világít a C3-ason. Ami azért is probléma mert a ködlámpa lakott területen nem használható. Azonkívül is csak akkor, ha az időjárási viszonyok azt indokolttá teszik. Amennyiben ilyen hibát tapasztalunk, és felkeresünk egy szakműhelyt, akkor a szerelők az A98F hibakóddal fognak szembesülni, amely a bal oldali ködlámpa hibát jelenti. De mivel a márka az elmúlt 22 évben szinte csak halogén fényszórókkal látta el ezeket az extravagáns kisautókat, ezért a reflektor is bemattulhat. Főleg az első generáció autóinál fordulhat ez gyakrabban elő. Ez a hiba abból is adódhat, hogy az idő elteltével a hő hatására a reflektor fénye elveszti fényességét és már nem képes olyan mértékben visszaverni azt a mennyiségű fényt, ami a biztonságos közlekedéshez szükséges. Tehát, ha ilyen problémával találkozunk, akkor azonnal keressük fel a Reflektorklinika szakműhelyét, ahol gyorsan és szakszerűen foncsorozzák újra kis kedvencünk reflektorját. De amennyiben bármilyen más anomáliát tapasztalunk a C3-as lámpáival kapcsolatban, abban is szívesen segítenek. Hiszen eddig már több mint 200.000 különböző márkájú járműbe beépített fényszórót javítottak meg. 


bottom of page