Egy 2018-as Audi A6-os nappali menetfényét is megjavítottuk
top of page

Egy 2018-as Audi A6-os nappali menetfényét is megjavítottuk

Az Audi 1968-ban mutatta be a 100-as szériát, amely az A6-os elődjének számít. Miért olyan fontos ezt megemlíteni? Mert a 2018-ban bemutatott A6-os Audi a C8 belső kódnevet kapta. Sokan kérdezik, hogy ez pontosan mit jelent. A C betű a Volkswagen-csoporton belül az autó méretét jelöli, a 8-ast pedig ez alapján már könnyű kikövetkeztetni. Tehát az Audi úgy számolja, hogy a 2018-ban bemutatott A6 a középkategóriás limuzinnak, kombinak a nyolcadik generációja. Ezzel a modellel a márka nagy változásokra szánta el magát, hiszen ebben az A6-ban sokmindent megváltoztatott. Talán az egyik leglátványosabb különbség, hogy ehhez a változathoz már nem volt rendelhető manuális kéziváltó, valamint az is újdonságnak számított, hogy az autó kizárólag hibrid hajtáslánccal volt megvásárolható. Ez azért 6 évvel ezelőtt még bátor vállalkozásnak minősült, főleg annak tekintetében, hogy nem egy SUV-ról beszélünk. 




A LED-es fényszórókon kívül milyen technikai újításokat rejtett az Audi A6 C8 karosszériája? 

A C8-as Audiba, ahogy azt már korábban említettük hibrid hajtáslánc került, amely azt jelenti, hogy egy szíjas önindító generátorral lehet a rendszerbe gázelvételkor vagy fékezéskor áramot visszatermelni. Ezt úgy kell elképzelnünk, mint egy villanymotort, vagyis ez biztosítja azt a plusz mozgási energiát, ami besegít az autó gyorsításába. De nemcsak ebben érezhető a hibridhajtáslánc jótékony hatása, hanem a kedvezőbb fogyasztásban is. Körülbelül 1 literrel kevesebb üzemanyagot fogyasztanak 100 kilométeren a C8-as Audi A6-sok, mint elődeik. De milyen motorokat kapott a C8-as A6-os? Kettő benzines közül választhattunk. A kétliteres, négyhengeres TFSI motor, amely 245 lóerős és a háromliteres, V6-os 55 TFSI erőforrás közül. De választhattunk kétliteres dízelt is, mégpedig az A6 40-et, amely 204 lóerővel és 400 Nm forgatónyomatékkal bírt. Aki a háromliteres V6-os dízel motorokra esküdött, annak az 50 TDI volt a kedvence. A benzinesekhez és a kétleiteres dízel motorokhoz a márka hétsebességes automata váltót csatolt. A V6-os dízel sebességváltója nyolcfokozatú, hidrodinamikus nyomatékváltós automata Tiptronic váltó volt. Ráadásul ehhez az A6-oshoz a motorizáltságtól függően kétféle összkerékhajtást rendelhettünk. 




A fényszórón belül a C8-as Audinak a nappali menetfénye hol helyezkedik el? 

A fényszórók mindig is kiemelték az Audik megjelenését. Nincs ez másképp a C8-as A6-ossal sem. A C8-as Audihoz a felszereltségi szinthez képest három LED-es fényszóró állt rendelkezésre. Ezek a LED-es lámpatestek hét különböző modulból álltak. A legjobban felszerelt változatokhoz választhattunk HD Matrix LED fénytechnológiát, amely nagy felbontású, dinamikusan állítható távolsági fénnyel rendelkezett. A lámpa alsó részén találjuk a nappali menetfényt, felette a dinamikusan szabályozható tompított fényszóró, a távolsági fény és az index kapott helyet. A távolsági fény összesen 32 különálló fényszegmensből áll. A magas felszereltséggel rendelkező változatok futó indexlámpával is rendelkeznek, ami ráadásul dinamikusan villog, amikor nyitjuk vagy zárjuk az ajtókat. A nappali menetfény öt térben eltolt fényvezetőből áll. Az adaptív rendszernek köszönhetően a fényszóróvezérlés lehetővé teszi azt, hogy a tompított és a távolsági fény közötti váltás teljesen önmagától működjön. A kanyarfény a fényszóró alsó részében kapott helyet. Ez a modul is 32 LED-del rendelkezik, amely szintén dinamikusan világítja meg előttünk a kanyarokat.



Hogyan javítottuk meg az Audi A6 C8 nappali menetfényét? 

Egy korábbi bejegyzésünkben már írtunk arról, hogy az Audi Q7 4M modell nappali menetfénye típusbetegséggel küzd. A Q7 nappali menetfényének gyors és szakszerű javítása céljából a műhely egy egyedi eljárást dolgozott ki annak érdekében, hogy a fényszórót megbontás nélkül tudjuk javítani. Az A6-os esetén nem kell típushibáról beszélnünk. Ettől függetlenül egyik ügyfelünk azzal a problémával keresett meg minket, hogy a C8-as nappali menetfénye már nem megfelelően világít. Ezért, a hiba hatékony és szakszerű kijavítása érdekében szétszedtük a fényszórót. A nappali menetfény javítása érdekében cseréltük a benne található LED-es diódákat, valamint a fénycsöveket is javítottuk. Természetesen, ha már a lámpatestet szétszedtük akkor kapott egy belső tisztítást is. Mikor ezzel végeztünk összeszereltük a fényszórót, és újratömítettük. Mikor ezzel is végeztünk akkor nem volt más hátra, minthogy a tömítettségi vizsgálatot is elvégezzük, hogy megbizonyosodjunk róla, hogy a fényszóróval minden rendben. Ügyfelünknek gondosan becsomagoltuk a kijavított fényszórókat és azután futárszolgálattal azonnal el is küldtük. Pár napra rá kaptunk egy levelet tőle, megköszönte, hogy gyorsan és a fényszóró cseréjéhez képest költséghatékonyan javítottuk meg az Audi nappali menetfényét.


Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page