A kis elektromos francia kedves fényszórói
top of page

A kis elektromos francia kedves fényszórói

Három éve jelentette be a Renault, hogy feltámasztja egyik régi, ikonikus modelljét. Viszont a legújabb R5-ben nem robbanómotor lesz, hanem elektromos meghajtás kap. Mivel a márka a Zoén keresztül kiforrott elektromos rendszerrel rendelkezik, ezért már csak az volt a kérdés, hogy milyen külsőt is kap az új 5-ös. Csak nevében fog emlékeztetni ősére, vagy formavilága is nagyban hasonlítani fog rá. Mivel a Párizsi Autókiállításon már láthattuk, hogy milyen külsőt kap az autó, bizton állíthatjuk, hogy az utóbbi változat mellette tette le a márka a voksát. Éppen azért, hogy az elektromos autózás jövőjének alakulását határozottan befolyásolni tudják, a franciák 2022-ben létrehozták az önálló elektromos autófejlesztő részlegüket, az Ampére-t. Nagyon találó. Ki is fejlesztettek egy B szegmensű elektromos platformot, az AmpR Smallt, ezt fogja megkapni a legújabb 5-ös. De a jövőben más Renault autók is megkapják majd ezt a padlólemezt. De pár gondolat erejéig térjünk még vissza az ikonikus régi modellhez. 




Milyen fényszórókkal rendelkezett a Renault 5-ös? 

A német autógyártásnak is megvolt a maga ikonikus autója, amely a hippimozgalom egyik szimbóluma lett. A franciáknak is van ilyen autója. Na de nekik, ott van a Citroen Kacsa is, amely anno szintén hatalmas sikert ért el. Az olaszoknak pedig ott van Fiat 500-as. Mindegyik modell azért is volt olyan sikeres, mert a maguk nemében egyéniségek voltak. Ráadásul keveset is fogyasztottak, és könnyű volt őket fenntartani. Ha már az egyéniségről szó esett, akkor azt érdemes megnézni, hogy ez a Renault 5-ös esetén milyen részletekre vezethető vissza. Például a különleges téglalap alakú fényszórókra vagy a C-oszlopon végigfutó csík formájú hátsó lámpákra. Az autó elején elhelyezett lámpatestek még hagyományos halogén fényszórók voltak. Az index és a ködlámpa a lökhárítóban kapott helyet, ami nem volt olyan nagy ötlet, hiszen egy kisebb koccanásnál is betörhetett a búrája. 


A Reflektorklinika a Renault fényszóróit szakszerűen és gyorsan foncsorozza 

A Renault 5-ös modell 1972-ben gurult le először a futószalagról. Mivel 1973-ban kitört az olajválság, ezért az olyan gépkocsik, amelyek keveset fogyasztottak, hatalmas népszerűségnek örvendettek. Olyannyira közkedvelt volt ez a modell, hogy egészen 1996-ig gyártották. Ezidő alatt összesen megközelítőleg 5,5 millió darab 5-ös talált gazdára. Volt közte alapfelszereltséggel ellátott fapados változat, de sok Baccara kivitelű modell is, amelyek nagyon jól felszereltek voltak. De volt egy, ami a maga módján még nagyobb sztár lett, mint az alap 5-ös. Mégpedig a Renault 5 Turbó. Aki követi az autósport fejlődését, az tudja, ismeri ezt a modellt. Fantasztikus képességekkel bírt az autó. Még a Ferjáncz-dr. Tandari ralipáros is vezetett egy ilyen autót. Képzeljük csak el ebben a változatban a 160 lóerős motor a hátsó ülés helyére került, ráadásul hosszában. A motor hűtését úgy oldották meg, hogy a hátsó kerék előtti hatalmas légbeömlőkön keresztül hűtötték azt. A karosszéria több eleme alumíniumból készült, hogy ezzel is csökkentsék a modell súlyát, és ami nagyon jellemző volt erre az autóra, hogy kerékíveket elég drasztikusan kiszélesítették. Kevesebb mint ötezer darab készült belőle. Akinek egy ilyen Renault áll a garázsában az óvja, félti mindentől, hiszen ritka kincs. Ezért, ha a fényszórója bemattult, akkor csak is egy jó megoldás létezik, mégpedig a Reflektorklinika szakműhelye, ahol a fényszóró reflektorját modern PVH eljárással foncsorozzák újra. Mivel a műhely már több mint 20.000 reflektornak adta vissza fényét, ezért a fényszórók számára az egyik legmegbízhatóbb szakműhely. 


Miért kedves az új Renault 5-ösnek a fényszórója? 

Az új Renault 5-ösnek komoly örökséget kell tovább vinnie, sőt, ha lehet még ennél nagyobb sikert szeretnének vele elérni. Lehetséges ez? A Renault fejlesztői úgy gondolták, hogy képesek egy még fantasztikusabb modellt alkotni, és valljuk meg őszintén, úgy néz ki, sikerült nekik. Elég, ha csak megnézzük az autó formáját, amely megidézi számunkra a régi változatot, de közben modern köntösbe is öltöztették azt. De, ami még szembetűnőbb újdonság, azok a fényszórók. Az eredeti lámpatest téglalap formáját megtartva az új LED-es fényszóró sarkában egy francia trikolórt, a szintén LED-es hátsó lámpa oldalában pedig egy gall kakast rejtettek el. A hátsó lámpa csíkozása az 1980-as Turbóra emlékeztet. Ennél van még izgalmasabb részlet is. Mégpedig az, hogy a LED-es fényszóró még kacsintani is tud. Ez nagyon kedves gesztus. Honnan is eredeztethető ez az ötlet? A régi Renault 5-ös reklámokban a lámpa helyére szemeket rajzoltak. Mivel a márka azt gondolja, hogy erre a figyelemfelkeltő reklámra még sokan emlékeznek, ezért megpróbáltak ezzel is párhuzamot vonni a régi és az új modell között. Az új modell LED-es nappali menetfénye is nagyon különleges formát kapott, amelyről rögtön észrevesszük, hogy itt egy új ikon közeledik. 


Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page