Villog a Hyundai i40 LED-es nappali menetfénye?
- 21 órával ezelőtt
- 3 perc olvasás
Amennyiben középkategóriás autót keresünk, akkor nagyon széles választék áll a rendelkezésünkre. Általában német márkát választunk. Például VW Passatot, Opel Insigniát vagy a Ford Mondeot. De azért a Hyundai i40 is kedvező ajánlattal rendelkezett, amelyet nagyrészt Európában fejlesztettek ki. Miért tudott mégis lépést tartani a népszerű modellekkel a Hyundai i40? Kedvező helykínálattal rendelkezett, mind a beltér, mind a csomagtér tekintetében. Hiszen a kombi változat 4,78 méter hosszú. A csomagtartó térfogata alaphelyzetben 553 literes, és ezt tudjuk bővíteni 1719-re. Azért anno ez tényleg elég meggyőző lehetett. De az alapfelszereltsége is kellően szimpatikus volt. Sőt, 2016 nyarán az i40 ráncfelvarráson esett át. A Hyundai elejét és fényszóróit átdolgozták. Bővítették a biztonsági asszisztensek kínálatát, és bevezették a hétfokozatú duplakuplungos sebességváltót. A motorháztető alatt továbbra is az ismerős motorokat találtuk.

Milyen előnyökkel rendelkezett a Hyundai i40?
A Hyundai 2011-ben dobta piacra nagyméretű középkategóriás modelljét, az i40-et. Az autó különösen letisztult formavilággal rendelkezett, és a kasztni alatt modern technológiát is kínált. A 136 lóerős dízelmotorja pedig 100 km-en mindösszesen 5,1 liter gázolajat fogyasztott. Ez köszönhető volt a start-stop rendszernek is. De nem csak ez volt az egyetlen ütőkártyája ennek a modellnek, hanem a biztonságos és kiegyensúlyozott futóműve is, amely hatékonyan kisimította a nagyobb útegyenetlenségeket. De az alapfelszereltségre sem volt panasz, amelybe olyan kényelmi funkciók tartoztak, mint a Bluetooth kihangosítóval ellátott audiorendszer, a multifunkciós kormánykerék, a középső kartámasz és az automata klímaberendezés. Ami a vezetéstámogató rendszereket illeti, a sávtartó asszisztens, a jelzőtábla-felismerő rendszer, a tolatókamera, a vészfékezés-asszisztens és az ütközésre figyelmeztető rendszer fokozatosan került bevezetésre. Felárért pedig olyan extrákat is rendelhettünk, mint az adaptív fényszórók. Ezek anno csak a prémium modellek számára voltak elérhetők.
Milyen lámpatestekkel rendelkezett az utolsó generációs Hyundai i40?
Adaptív kanyarfénnyel, Bi-Xenon fényszórókkal, amelyekhez fényszórómosó rendszer is tartozott, távolsági fényszóró asszisztenssel, hátul pedig LED-es hátsó lámpákkal, LED-es első ködlámpákkal és LED-es nappali menetfénnyel.
Milyen műszaki problémák jelentkeznek leggyakrabban egy Hyundai i40-nél?
A gyártó 5 év garanciát vállalt erre a modellre, ami korlátlan futásteljesítménnyel párosult. Tehát a márka vezetősége meg volt róla győződve, hogy egy technikailag megfelelő autót terveztek és gyártottak. Ez igaz is, hiszen sok panasz nem volt az autóra. Néhány tulajdonos panaszkodott a belső térben hallható nyikorgásra és zörgésre, valamint a beltérben található műanyagok gyors kopását jelezték néhányan. Ezenkívül a nappali menetfény gyakran gyengén világít, vibrál vagy teljesen kialszik. Ebben az esetben nagy valószínűséggel a vezérlőmodul hibásodott meg. Ennél a típusnál ez gyakori probléma, főként túlmelegedés miatt. Viszont ezt komolyan kell vennünk, mert ez nem csupán esztétikai hiba. A hibás DRL csökkenti a láthatóságot, és komoly biztonsági kockázatot is jelenthet, vagyis, ha ilyet tapasztalunk, akkor azt meg kell javítatnunk.
Milyen javítási munkálatokat végeztünk el a Hyundai i40 nappali menetfényén?
Sajnos a Hyundai i40 esetében ismert probléma, hogy a nappali menetfénye egy idő után gyengén világít, vibrál majd teljesen kialszik. Ha ilyen problémát észlelünk, akkor jobban tesszük, ha mindkét fényszóró nappali menetfényének javítására kérünk ajánlatot. Mert csak így garantálható az azonos fényerősség és intenzitás. Mikor A Reflektorklinika szakemberei nekiállnak a javításnak, szakszerűen, vágás nélkül eltávolítjuk a fényszóró búráját. Így könnyedén elvégezhetjük a hibás vezérlőmodul cseréjét. Ezzel pedig megelőzzük az újbóli túlmelegedést. Természetesen minden esetben eredeti gyári új alkatrészeket használunk. Mikor ezzel végzünk, újra tömítjük a fényszórókat és elvégezzük a tömítettségi vizsgálatot, amely minden esetben negatív. Ezekután nincs más hátra minthogy gondosan becsomagolva visszaküldjük tulajdonosának a két felújított lámpát. Azt talán mondanunk sem kell, hogy az új vagy javított rendszer fényereje és színhőmérséklete megegyezik az eredetivel
Miért válassz minket?
A Reflektorklinika szakműhelye szakszerű, gyors javítást végez. Ügyfeleinknek nincs más dolga, mint egy javítási ajánlatot kérni. Ehhez meg kell adni, hogy milyen autóval rendelkeznek, mi a probléma, és a fényszóróról küldeni kell pár fotót. Ez alapján kapnak egy ajánlatot, amit, ha elfogadnak, akkor már küldhetik is a lámpatesteket, de előtte csomagolják be gondosan. De ha ezzel nem szeretnének bíbelődni, akkor el is jöhetnek a Reflektorklinika telephelyére, ahol szakszerűen kiszereljük a fényszórókat. De ezt az ajánlatkérésbe bele kell foglalnunk. A Reflektorklinika az elmúlt években több mint 2.200 reflektort foncsorozott újra és több mint 220.000 fényszórót javított meg. Hiszen hosszú távú, megbízható megoldást kínálunk. Ráadásul mindezt valós garanciával. Tehát nincs értelme bontott fényszórókkal próbálkozni, mert az vagy működik vagy nem. Azt javasoljuk, hogy inkább a biztosra menjünk, ráadásul a Reflektorklinika minden esetben költséghatékony megoldást kínál.