Besárgult a 2017-es Corolla nappali menetfénye?
- 2 nappal ezelőtt
- 3 perc olvasás
A Toyotát már évek óta a megbízhatóság szinonimájaként emlegetjük. A márka egyik legismertebb modellje a Corolla, amelyből már több mint 50 millió darabot adtak el világszerte. Természetesen számtalan karosszéria változatban. Ez egy hatalmas szám. Ebben a tekintetben még a Golfot és a VW Käfert is megelőzi. A Corolla jelenlegi generációja E210-es belső kóddal rendelkezik. Ez a tizenkettedik generáció és 1966 óta van jelen az autópiacon. Azóta sok minden változott, egy dolog viszont változatlan maradt. Mégpedig az, hogy a Toyota a Corollával egy olyan kompakt autót hozott létre, amellyel kényelmes és biztonságos közlekedési eszközt szeretne biztosítani mindenkinek. Ez volt a szlogene az első generációs Corollának is, azóta ez van érvényben, ha erről az autóról van szó. Hiszen ez egy használati tárgy, egy autó, amivel minimális meghibásodási valószínűséggel elmehetünk A-ból B pontba. De sok érzelmet nem fog kiváltani belőlünk.

Amit a Corolla tizenegyedik generációjáról tudni érdemes
A Corolla E160-at 2012 májusában mutatták be Japánban. Jelentősen rövidebb és keskenyebb lett mind az elődje, hogy megfeleljen a kompakt kategóriájú járművekre vonatkozó japán előírásoknak. Az anyaországban szedánként Corolla Axio néven értékesítették, a kombi pedig Corolla Fielder néven volt kapható. Japánban már akkor létezett ebből a modellből hibrid modell. Na de a nemzetközi változatot csak 2013-ban mutatták be és először az amerikai piacra vezették be. 2014 februárjában jelent meg az európai Toyota kereskedőknél, amelyet egészen 2019-ig gyártottak. 2017-ben kapott a tizenegyedik generációs Corolla egy komolyabb ráncfelvarrást. Itthon a kompakt ötajtós ferdehátú, a szedán és a Touring Sports kombi között kellett választanunk. Az orr rész dinamikus és agresszív megjelenést kapott, amelyben kaptak helyet a fényszórók is. A nappali menetfény már akkor is alapból LED-es technológiával rendelkezett. A fényszórók esetében az alapfelszereltségű modellek halogén lámpatestekkel rendelkeztek, de rendelhettünk LED-es változatot is. A sportos megjelenése ellenére egy pragmatikus autó maradt, amelyet mindennapi használatra terveztek. Hiszen a Corolla mindig is a funkcionalitásról és a nagyfokú tartósságról volt híres. Ráadásul a Corolla egy rendezett és ergonomikus belsővel bír. Sőt, ha betartjuk a szervizfüzetben meghatározott szerviz intervallumokat, akkor ez az autó a világ végére is elvisz bennünket. Ha van olyan.
Milyen hibák jelentkezhetnek a Toyota E180-as Corolla esetében?
Azt biztosan tudjuk, hogy a Toyota minimum három év vagy 100 000 kilométer új autóra és fényezésre vonatkozó garanciát, valamint tizenkét év átrozsdásodás elleni jótállást biztosít. Azt is biztosan tapasztaltuk, hogy a Toyotánál a súlyos szerkezeti hibák rendkívül ritkák. De azért minimális anomáliák még ennél az autónál is előfordulnak. Például vannak, akik rozsdásodásra panaszkodnak, mégpedig a hegesztési varratoknál megjelenő rozsdafoltokról számolnak be. A fékrendszer is lehetne tartósabb. Viszont ami többször előfordult, hogy a fékrásegítő meghibásodott, vagy hogy a panorámatetőn lévő szélterelők meglazultak. Ezzel még lehet közlekedni, de azért elég idegesítő. Sőt, a fényszóró nappali menetfénye is gyakran besárgult. De arról is lehet hallani, hogy a halogén fényszórók esetén az izzók idő előtt felmondták a szolgálatot. Ez pedig szintén a rozsdásodásra vezethető vissza, mely a fényszóró csatlakozóin jelentkezett. Ebben az esetben a rozsda vagy korrózió rontja vagy megakadályozza az elektromos folytonosságot. Ennek az oka pedig a bepárásodás. Hiszen a műanyag fényszórók UV fény alatt oxidálódnak. Ezért a fényszórók lencséi átlátszó bevonattal rendelkeznek. Idővel azonban ez a bevonat lekopik, és a napfény sárgára színezi a kemény műanyagot. A Reflektorklinika szakműhelye ezt a hibát is hatékonyan orvosolja, mégpedig úgy, hogy egy UV álló bevonatot visznek fel a fényszóróra.
Milyen javítási munkálatokat kell elvégeznünk el a Corolla mindkét fényszóróján?
Ahogy azt már említettük a Toyoták a nagyon megbízható autók közé tartoznak. A német autóklub, az ADAC tavaly is kiadott egy listát az autók megbízhatóságáról. Na ekkor történt meg az, ami az elmúlt évekre nem igazán volt jellemző, hogy ne szerepeljen Toyota az első bármely helyezett között. De nem kell aggódnunk, mert ennek az akksi volt az oka, amit azóta már orvosolt is a márka. A Corollánál továbbá előfordul, hogy a nappali menetfény besárgul, illetve egy idő után teljesen tönkremegy. Amennyiben ezt a hibát tapasztaljuk, akkor ne vegyünk bontott fényszórót, és ne is gondolkodjunk méregdrága gyári lámpatest beszerzésében, hanem forduljunk a Reflektorklinika szakműhelyéhez. Kérjünk ajánlatot, amit gyorsan meg is kapunk. Kérhetjük úgy is, hogy elküldjük a kiszerelt fényszórót, de úgy is, hogy odagurulunk az autóval. Ha elfogadtuk az ajánlatot, akkor a Reflektorklinika szakemberei határidőre elvégzik annak javítását. Vágás nélkül eltávolítják a fényszóró búráját. Ennek következtében könnyedén elvégzik a fénycsövek és LED-ek cseréjét, természetesen eredeti gyári új alkatrészeket használnak. Mikor ezzel végeznek újra tömítik a fényszórókat és elvégzik a tömítettségi vizsgálatot. Arra azért ügyeljünk, hogy ha ilyen hibát tapasztalunk, akkor mindkét fényszóró egyidejű javítására adjunk megbízást, mert csak így garantálható az azonos fényerősség és intenzitás.