top of page

A cseh alsó-középkategóriás autó nappali menetfényét is megjavítottuk!

Az első generációs Skoda Octaviát 1996-ban mutatta be a cseh márka, amelyet egészen 2004-ig gyártottak. A nevét az eredeti 1959 és 1971 között gyártott modellről kapta. Ezzel is szeretett volna a cseh autógyártó visszautalni a sikeres múltra. Anno az ős Octavia kettő kerek halogén fényszóróval rendelkezett. A majdnem 30 éve bemutatott modell nagyon hamar népszerű lett a vásárlók körében, mivel megbízható technikát rejtett a biztonságos karosszéria. Ráadásul az autó imponáló térkínálattal is rendelkezett. A takarékos Volkswagen motorok pedig csak a hab volt a tortán. 2008-ban kapott a modell egy Facelift csomagot, hogy a külsejét a kor elvárásaihoz igazítsák. De már ekkor dolgozott a márka a következő generáción. 



Milyen fényszórókat kapott a harmadik generációs Octavia? 

A harmadik generációs Octaviát 2012. december 11-én mutatták be Mladá Boleslavban, a Skoda Múzeumban. Ez is mutatja, hogy a múltjára nagyon sokszor hivatkozik a cseh autógyártó. A harmadik generációs Octavia elejét, amelyet Jozef Kabaň tervezett, egy rombusz alakú fényszóró díszítette, amelynek alján kapott helyet a LED-es nappali menetfény. 2017. január 10-én Bécsben a márka bemutatta a harmadik generációs Octavia frissített változatát. A főbb változtatások elsősorban az autó elejét érintették. Az eddig egy egységet alkotó lámpatest helyett osztott első fényszórókat kapott az autó, valamint számos új funkciót is megkapott ez a modell. Amit mi a világítástechnika szempontjából fontosnak tartunk, azok a következő funkciók voltak: A harmadik generációs Octavia volt a márka első első autója, amely első radarral és többfunkciós kamerával rendelkezett. Az első lökhárítóban helyezték el a radar érzékelőjét, amely a jármű előtti terület megfigyeléséért volt felelős. Ezenkívül folyamatosan értékelte a közelben lévő tárgyak, emberek, állatok távolságát, irányát és sebességét. Ez az érzékelő két asszisztens rendszernek biztosított adatokat. Az úgynevezett Front Assistantnak, amely a vészfékezésért felelt és az Adaptive Cruise Assistantnak, amely magyarul adaptív sebességtartó automatikát jelent. Ráadásul a szélvédőre egy fixfókuszú multifunkciós kamera lett felszerelve, amely a sávtartó rendszer és a távolsági fényszórók automatikus vezérléséért felelt. 



A napjainkban kapható Skoda Octavia milyen fényszórókkal rendelkezik? 

A negyedik generációs Octavia, amelyet 2019. november 11-én mutattak be Prágában, anno LED-es mátrix fényszórókkal is elérhető volt, sőt az alapfelszereltséghez LED-es fényszórókat adott a márka, mert a LED technológia rendkívül erős és homogén útvilágítást tett lehetővé. Az elmúlt hónapokban bemutatott és már haza is vihető ötödik generációs Octavia megújult orrészt kapott, és rendelhetünk hozzá mátrix LED-es fényszórókat is, amelyek a korábbi 24 helyett 36 szegmensből állnak. Ez azért fontos újítás az előző, vagyis a negyedik generációs Octavia fényszóró technikájához képest, mert még pontosabban tudják megvilágítani az utat előttünk és a közeledő autókat anélkül, hogy elvakítanánk őket. Amennyiben megrendeljük az adaptív LED-es fényszórókat, akkor mindig távolsági fényszóróval vezethetünk, Nem kell kapcsolgatnunk a refit, ha szembejön valaki, vagy ha lakott területre érünk, mert ezt megoldja a fényszóró maga. Hogyan működik mindez?  A szélvédőn lévő kamera érzékeli a járműveket, valamint az út szélén található tárgyakat, embereket, amelyeket az intelligens világítástechnika automatikusan kitakar. Ehhez a vezérlőegység azonnal és automatikusan kikapcsolja a fénykúp egyes szegmenseit. De van még egy érdekesség, mégpedig az, hogy ez a mátrix LED-es fényszóró hatékonyan pótolja a ködfényszórót, amely így eltűnt a lökhárítóból. 



Hogyan javítottuk meg a Skoda Octavia III nappali menetfényét?

A Skoda a Volkswagen-csoport tagja, amely vállalatóriáshoz az Audi is tartozik. Egy korábbi bejegyzésünkben már írtunk arról, hogy a Q7-esek típusbetegséggel küzdenek, ami a menetfényüket illeti. Ebből a célból a ReflektorKlinika az Audi Q7 nappali menetfényének gyors és szakszerű javítása céljából egy egyedi eljárást dolgozott ki. Mégpedig azt, hogy a fényszórót megbontás nélkül tudjuk javítani. A Skoda Octavia esetén nem kell ilyen típushibáról beszélnünk. Az igaz, hogy ennek a modellnek is vannak bizonyos "betegségei", de ezek nem a fényszóróval kapcsolatosak. A 3-as Octáviának a gyenge pontja a szilentek. Na de térjünk vissza a menetfény megjavításához. Az egyik ügyfelünk azzal a problémával keresett meg minket, hogy az Octacia nappali menetfénye már nem megfelelően világít. Mielőtt megérkezett hozzánk a fényszóró, képeket és információkat kértünk ügyfelünktől. Ezt hiánytalanul egy e-mailben meg is kaptuk. Ezen adatok alapján elkészítettük az árajánlatot, amit ügyfelünk annak érvényességén belül el is fogadott. Ez nagyban segítette munkánkat, amiért külön köszönet. Ezután a meghibásodás hatékony és szakszerű kijavítása érdekében szétszedtük a fényszórót, majd cseréltük a benne található LED-es diódákat, illetve a fénycsöveket is javítottuk. Ha már a lámpatestet szétszedtük akkor a fényszóró kapott egy belső tisztítást is. Ezután nem volt más hátra csak, hogy összeszereljük a fényszórót, és újratömítsük és elvégezzük a tömítettségi vizsgálatot, hogy megbizonyosodjunk róla, hogy minden rendben van. Ügyfelünknek gondosan becsomagoltuk a kijavított fényszórókat, aki azóta is boldogan használja Octaviáját.


bottom of page