Egy Jaguarnak nem kell tökéletesnek lennie, nem is volt az soha. Ez az autó olyan, mint egy jó szivar. Van neki egy férfias bája, miközben egy bizonyos életérzést biztosít. Különösen a Jaguar XK8-ra igaz ez. Vannak olyan autók, amelyeket nem kell vezetnünk ahhoz, hogy érezzük a karakterét. Elég, ha csak körbe járjuk, végig simítjuk a vonalait, és már alig várjuk, hogy a volánja mögött üljünk.
Véleményünk szerint az XK8-as volt az utolsó „igazi” Jaguar, amelyre a márka összes rajongója azt mondta, hogy ilyen neki is kell. Barokk forma, sok faberakás és az elengedhetetlen elegancia, ami különlegessé tette az XK8-at. Egy luxusautó, amelyet arra terveztek, ha gyorsan tudjunk vele haladni.
Amit a Jaguar XK8-ról tudni érdemes
A Jaguar XK8 egy két ajtós grand tourer, anno kupé és kabrió karosszériával készült. Miről ismerünk fel egy grand tourert? A grand tourer (GT) egy olyan típusú autó, amelyet az autógyártók nagy sebességű és hosszú távú vezetéshez terveztek. A teljesítmény és a luxus kombinációja jellemzi ezeket a modelleket. Jellemzői a hátsókerék meghajtás, kétajtós kupé kialakítás, akár kétüléses, akár 2+2-es elrendezéssel. Az XK8-at 1996-ban a Genfi Autószalonon mutatta a márka és az utolsó "igazi nagymacska" 2014 júliusában hagyta el a gyárkaput. Az első generáció, amelynek gyári kódja X100 volt, XK8 néven került forgalomba, és a Jaguar XJS-t váltotta. 1996-tól 2002-ig egy négyliteres V8-ast szereltek be az autóba, ami 284 lóerővel rendelkezett, majd egy 4,2 literes motor teljesített szolgálatot a motorháztető alatt, aminek már 298 lóereje volt. Látva ezeket a számokat, ezt az autót tényleg arra tervezték, hogy inkább az országutakon cirkáljunk vele, miközben hallgatjuk a selymes V8-as dorombolását, mint hogy a városban araszoljunk vele. A Daimler 250-es óta Jaguarnak ez volt újra a következő 8-hengeres modellje.
De ahogy említettük, ez a Jaguár sem volt tökéletes. Például a vibráló kormánykerék rontotta egy kicsit az egyébként arisztokratikus vezetési élményt. Amennyiben ilyen autót szeretnénk vásárolni, főleg az erősebb XKR-t, amely 370 lóerővel rendelkezik, azt csak tapasztalt sofőrök válasszák! A hátsó ülések pedig tökéletesek arra, hogy kedvesünk oda helyezze retiküljét, másra nem igazán alkalmas. De a 307 literes csomagtartó tökéletes arra, hogy bizonyos mennyiségű poggyászt magunkkal vigyünk, amikor leugrunk a tengerpartra. De ahhoz, hogy gondtalan legyen az utazás, szükségünk van a fényszórók megfelelő fényerejére is.
Milyen fényszórókkal készült az XK8-as Jaguar?
Az autó nagyon áramvonalas formával rendelkezik. A tervezéskor a fényszóró kialakítását is a formatervezés határozta meg. Ha jól megnézzük a Jaguar XK8 fényszóróját, láthatjuk, hogy nem takaró búrával ellátott lámpáról van szó. Az autók sebességének folyamatos növekedése megkövetelte, hogy a fényszórók által megvilágított terület is egyre nagyobb legyen. Erre a parabolikus rendszer már nem volt alkalmas. Ezért a tervezők halogén fényszórók esetén szabadformájú úgynevezett „FF”, angolul Free Form lámpákat építettek ebbe a modellbe. Ahogy a neve is tükrözi, a technológia a változó felületű reflektoron alapul. A Jaguar XK8-as halogén és xenon fényszóróval is kapható volt.
A Jaguár XK8 fényszórójának felújítása
Miután megérkeztek ennek a Jaguarnak a fényszórói, szétszereltük őket, hogy lássuk milyen problémával is állunk szemben. A Jaguar fényszóróinak megújítása két részből állt. Egyrészt a műanyag keret felújításából, melynek során a festékréteget eltávolítottuk, újra festettük, majd PVD eljárással újra foncsoroztuk. Másrészt a Jaguar fényszóróinak foncsorozását is elvégeztük, amelynek folyamata a következő volt. Először eltávolítottuk a reflektorról a lakkréteget. Ezt követte a szemcseszórás, amelynek lényege, hogy fémtiszta felületet kapjanak kollégáink. A következő művelet a foszfátozás, amelyet a korrózió elkerülése érdekében végeztünk el. Ezt követte a porfestés, majd a lakkozás. Az utolsó munkafolyamat, a magasfényű kopás- és ütésálló bevonatolás. Ez az eljárás a www.reflektorklinika.hu-nál fémgőzöléssel, a legmodernebb PVD eljárással készül. A fémgőzölés során 99,99% tisztaságú alumíniumot használnak munkatársaink, amely nagy vákuumban történik, a végvákuum 5 x 10 −5 Mbar. Sokan kérdezik, hogy eddig minden érthető, de mi történik a tartályban? A volfrám elektródára helyezett alumínium hevítés hatására molekuláira bomlik, majd a tartályban faltól-falig történő egyenes vonalú mozgást végez. A molekula felhőbe forgatott reflektor beleütközik a molekulákba, amelyek az ezen lévő speciális lakkbevonaton megtapadnak, aminek köszönhetően a fényszóró újra régi fényében tündököl. Ráadásul mindez hosszú ideig így is marad.
Comments