top of page

Felújítottuk a cuki Yaris mindkét fényszóróját

A Toyota Yaris története csak 1998-ban kezdődött. Sokunk azt gondolja, hogy ez a pici cuki női autó már több évtizede velünk van. Pedig nem. A márka a Starlet elnevezésű modelljét küldte nyugdíjba, helyette érkezett a Yaris. Azt, hogy valójában hogyan is fog kinézni ez a városi közlekedésre tervezett autó, azt már az 1997-es Frankfurti Autószalonon bemutatott Toyota Funtime koncepcióautó vetítette előre. 1999 januárjában Toyota Vitz néven jelent meg a modell az ázsiai piacon. Európába 1999 áprilisában jelent meg a Yaris a Toyota szalonokban, és azóta kontinensünkön töretlen sikert élvez. Az új Toyota Yaris iránti kereslet meghaladta a kínálatot, és a termelési hiány a kétezres évek elején is állandósult. De minek köszönhette a Yaris ezt a hatalmas népszerűséget? Az 1,3 literes VVT-i motor 85 lóereje teljesen megfelelt a hölgyeknek. Dinamikus kinézete és az ehhez társuló lendületes vezethetősége sokak számára a tökéletes kombinációt jelentette. Ráadásul a standard ötfokozatú kézi sebességváltó helyett egy gyorsan reagáló, négyfokozatú automata sebességváltó is volt a kínálatban. De a sportos háromajtós SR változat bevezetése is nagyon jó döntésnek bizonyult. Nem feledkezhetünk meg a gyönyörű fényszórókról sem, ami nagyban befolyásolta az autó megjelenését. 



A Yaris nem véletlenül kapta meg 2000-ben kétszer az Év autója díjat

2000-ben a Yaris második japán autóként kapta meg Európa Év Autója címet, és abban az évben még elnyerte az Év Japán Autója címet is, vagyis a szakma is elismerte az autó sikerét.  A Toyota már a piacra dobása előtt számított a Yaris népszerűségére, és 1998 októberében egy új modern gyártóüzem építésébe kezdett a franciaországi Valenciennes-ben, hogy kiegészítse a japán Takaoka gyár termelését. A francia üzem 2001. január 31-én indult, és a kezdetekben évi 150 000 darab Yaris gördült le a szerelőszalagról. Ez 2003-ban 180 000 autóra, 2004-ben pedig 210 000 Yarisra nőtt. Ez már megoldotta a hatalmas kereslet okozta hiányt.



Milyen fényszórókat kapott 2017 után a Yaris? 

A Toyota Yaris második generációja 2011 óta volt a piacon. 2017-ben mutatta be a márka a legújabb változatot. A legszembetűnőbb külső változtatások közé tartoztak a fényszórók és az újratervezett hátsó lámpák. A LED-es nappali menetfény és a LED-es féklámpák akkor még a legmagasabb felszereltségű változat megrendelése esetén volt kapható. A belső teret új, analóg kijelzős műszerfal díszítette. Ekkor mutatta be a márka a Toyota Safety Sense-t, amely a gyalogosfelismerést is magában foglaló vészfékező rendszert, a sávelhagyásra figyelmeztető funkciót és a közlekedési tábla felismerést tartalmazta. Az 1,33 literes benzines motort viszont egy 1,5 literes lökettérfogatúra cserélték. Ez a motor 111 lóerőt adott le, amelynek köszönhetően ez a mini városi autó egy kicsit lendületesebben gyorsult, mint a korábbi változat. Természetesen ennek az autónak is voltak azért apró hibái, például a motor terhelés alatt hangossá vált, ezt körülbelül 3200 ford./perctől érzékelhettük. Az autó átlagfogyasztása 5,3 liter volt, ez anno egy egészen korrekt értéknek felelt meg. Méhsejt szerű hűtőrács került az autó orrára, és LED-es nappali menetfények a márka jelzést fogták közre.   



Milyen javítási munkálatokat végeztünk el a Yaris mindkét fényszóróján? 

Az köztudott, hogy a Toyoták a nagyon megbízható autók közé tartoznak. A német autóklub, az ADAC tavaly is kiadott egy listát az autók megbízhatóságának értékeléséről. A vizsgálat során 20 márka 155 olyan modelljét vizsgálták, amelyek 3 és 10 év közöttiek voltak. A legjobban teljesítő márkák között idén is ott szerepelt a Toyota. Méghozzá az Aygo az első három legmegbízhatóbb autók közé került. De, ami működik, az el is romlik, ezt alátámasztandó, a Toyotáknál is előfordulnak apróbb hibák. A Yarisnál ismert probléma, hogy a nappali menetfény besárgul, illetve egy idő után teljesen tönkremegy. Ezzel a hibával érkezett hozzánk egy pár 2018-as Yaris fényszóró. Mikor nekiálltunk a javításnak, szakszerűen, vágás nélkül eltávolítottuk a fényszóró búráját. Így könnyedén elvégezhettük a fénycsövek és a LED-ek cseréjét, természetesen eredeti gyári új alkatrészeket használtunk. Mikor ezzel végeztünk újratömítettük a fényszórókat és elvégeztük a tömítettségi vizsgálatot, amely teljesen negatív lett. Nem volt más hátra, mint a két felújított lámpát gondosan becsomagolva visszaküldeni a tulajdonosának. Ha ilyen jellegű problémával küzdünk, azt javasoljuk, hogy mindkét fényszóró egyidejű javítására adjunk megbízást, mert csak így garantálható az azonos fényerősség és intenzitás. 



 
SZÉKHELY/TELEPHELY

Reflektorklinika

Projektautó Kft.

3508 Miskolc

Gátör u. 50

H-P 9-16 óra között:

Tel.: 06/46 - 792 - 068

H-P 7-20 óra között:

Mail: info@reflektorklinika.hu

SZOLGÁLTATÁSAINK
  • Oldtimer reflektor javítás

  • Youngtimer reflektor javítás

  • Xenon reflektor javítás

  • Müanyag reflektor javítás

  • Foncsorozás

  • Reflektor restauráció

  • Fényszóró javítás

  • Fényszóró átalakítás EU szabványra

  • Xenonfényszóró javítás

  • Búracsere

ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK

Impresszum

ÁSZF

Adatvédelem

Garanciafeltételek

Visszavásárlás

Csomagküldés/díjak

Mikor érhetsz el bennünket?

Telefonon:

Hétfö-Péntek - 9-16 óra között

Email:

Hétfö-Péntek - 7-20 óra között

Személyesen: elözetes egyeztetés szükséges

ReflektorKlinika © Copyright®
  • Fényszórójavítás - Reflektorklinika
  • TikTok - Reflektorklinika

© 1994-2025 Minden jog fenntartva - Reflektorklinika.hu

bottom of page