Baj van az Insignia fényszórójával? A Reflektorklinika a megoldás!
- márc. 25.
- 3 perc olvasás
Az Opel közkedvelt márka a használtautó piacon, de szép számban fogynak az új járművek is. Használtan nagyon keresettek, például az Opel Astra, a Corsa vagy akár említhetjük az Insigniát is. Előnyük, hogy alacsony fenntartási költséggel rendelkeznek, a dízelmotorjaik pedig nagyon takarékosak. Az Insignia ezenfelül hatalmas belső térrel rendelkezik, sőt a kombi még erre is rátesz egy lapáttal, majdnem öt méter hosszú és akár 1665 literre is bővíthető. Ráadásul kellő kényelmet is biztosít. Ezért egy fiatal család számára remek alternatívát kínál. Ez volt az utolsó modell, amit még akkor terveztek, amikor a márka még a General Motorshoz tartozott. Az Opel ma már a Stellantis-csoport tagja. Ez meg is látszik a legújabb modelleken, hiszen megpróbáltak visszatérni az alapokhoz és azokat az alapértékeket előtérbe, ami a márkát naggyá tette. A számok azt mutatják, hogy helyesen döntöttek. Ebben pedig a legmodernebb technikai vívmányok használata is szerepet játszik. Például az adaptív LED-es fényszórók alkalmazása.

A Reflektorklinika gyorsan és szakszerűen megjavítja az Opel Insignia fényszóróit is!
Az Opel Insignia LED-es fényszóróival kevés probléma merül fel. Viszont a xenonos lámpatestekkel annál több. Sajnos egy használt ilyen típusú fényszóró legalább 200.000 Forintba kerül, de van, hogy ez az összeg akár a 350.000 Forintot is eléri. Amennyiben mindkét fényszóró meghibásodott akkor ez az összeg ezeknek a duplája. De ezzel a megoldással csak egyetlen probléma van, zsákba macskát veszünk, mert a fényszórót nem tudjuk kipróbálni. Sőt van, hogy olyan lámpatestet kapunk, amelyben például nincs kanyarfény, a mienkben pedig pont az hibásodott meg. Ráadásul van, hogy az autó értéke ezen összeghez közelít, és ilyenkor merül fel a dilemma, hogy mi tévők legyünk. Az új fényszórók pedig ennél jóval többe kerülnek. Egyetlenegy hatékony megoldás van, az pedig a Reflektorklinika, ahol szakszerűen és gyorsan megjavítják fényszóróinkat.
Milyen problémákkal szembesülhetünk, ha xenonos fényszóró van az Opel Insigniánkban?
Sokan arra panaszkodnak, hogy a műszerfalon az a hiba jelenik meg, hogy ellenőrizzük a kanyarfényt. Ezt a hibát azzal próbálják eltüntetni, hogy állandóan kikapcsolták az automata világítást, mert akkor nem jelenik meg ez az üzenet. De sajnos ez az alapproblémát nem szünteti meg, sőt hamarosan a refi is fel szokta mondani a szolgálatot. De az is gyakran előfordul, hogy a fényszóró beázik, és a lámpatest alatt található vezérlőegység megtelik vízzel. Ez pedig odavezet, hogy a fényszóró megadja magát. Sokan kétségbe esésükben azon gondolkodnak, hogy visszatérnek halogén fényszórókra, de az sem jelent megoldást, hiszen ezeknek a lámpatesteknek teljesen más a kialakítása. Ebben az esetben a Reflektorklinikához kell fordulnunk, ahol gyorsan és szakszerűen elvégzik a xenonos lámpatest javítását. De van még egy jó hírünk, ez nem kerül annyiba, mintha vakon vennénk egy használt fényszórót. Sőt garanciát is kapunk a javításra!
Az Opel újra a világítástechnológia úttörőjévé szeretne válni
Évekkel ezelőtt talán az Opel volt az első márka, amely Európában a kisebb kategóriákban szereplő modelljeikben is elérhetővé tette a LED-es fényszórókat. Ez az opció előtte csak a felső-kategóriás autók számára volt fenntartva. Az is igaz, hogy az Opel ezzel is jelezni kívánta, hogy szeretne újra úttörő szerepet vállalni az innováció területén, ahogy azt évtizedekkel előtte tette. Természetesen nem mehetünk el amellett a tény mellett sem, hogy a kínai autógyártók előszeretettel extrázzák fel az autóikat minden olyan funkcióval, amelyet az európai gyártók csak felár ellenében kínálnak. Tehát az Opel a közepes, a kompakt és a kisméretű autóik számára is elérhetővé tette a legmodernebb világítástechnológiákat. Nézzük is részletesen, hogy melyek voltak ezek! 2003-ban az Opel volt az első járműgyártó, amely a dinamikus kanyarlámpákat (AFL) kínált a középkategóriás modelljei számára. 2008-ban az első Insignia bemutatásával debütált az AFL+, vagyis az Adaptive Forward Lighting fényszórók következő generációja. 2015-ben pedig az Opel Astrában elsőként került bemutatásra a márka adaptív LED-es fényszórója, amely az Intelli-Lux LED Matrix nevet kapta. Ezek a lámpatestek precíz megvilágítást biztosítanak az új Opelek számára, anélkül, hogy elvakítanánk a többi közlekedőt.
Milyen előnyöket biztosít az Opel Intelli-Lux LED Martrix fényszórója?
Az ilyen típusú lámpatestek minimális hőkibocsátással és kis mérettel rendelkeznek. De az energiaigényük is jóval alacsonyabb, mint például a Xenon-fényszóróké. Élettartamuk is jóval hosszabb, mint például a halogén lámpatesteké. De ezen felül számos más előnnyel is rendelkeznek. A fénykévéjük is sokkal hosszabb és szélesebb, ráadásul szabályozható is. Az Opel Intelli-Lux Matrix fényszórói több mint 50.000 pixellel rendelkeznek, oldalanként pontosan 25.600-al, így nagy felbontású fényeloszlást tesznek lehetővé. Ez a pedig úgy működik, hogy a forgalmi helyzettől függően az Opel elülső kamerája érzékeli az elöl haladó vagy a szembejövő forgalmat, és ennek köszönhetően még pontosabban világítja meg előttünk és mellettünk az utat, vagyis a lámpatestekben található pixelek folyamatosan minden forgalmi helyzethez egyedileg és hatékonyan igazítják a fény mértékét. Ez azt jelenti, hogy ezred másodpercen belül pontosan kitakarja a középső és felső pixelsorokból az előttünk haladó és a szembejövő forgalmat. A fennmaradó területek továbbra is tökéletesen meg lesznek világítva. Így könnyebben észrevehetjük az út menti tárgyakat, személyeket. De a közlekedési táblákat is távolabbról pillanthatjuk meg, ami növeli a reagálási időnket. Ez pedig a balesetveszély csökkenését eredményezi.