top of page

Az Opel Grandland is megkapja a márka legújabb fényszóró technológiáját

Az Opel a napokban mutatta be megújított városi terepjáróját, mégpedig a Grandland-et. Ha ránézünk a márka új középkategóriás SUV-ra akkor egyértelműen azonosítani tudjuk a korábbi modellel, de azt is észrevesszük, hogy sokkal trendibb, modernebb lett az új változat, vagyis vizuálisan nagy ugrást tett előre. Tehát az új Grandland modern és elegáns külsővel veheti fel a versenyt a többi crossoverrel, amely valahogy úgy néz ki, mint egy emelt Astra Sports Tourer, csak sokkal masszívabb, robusztusabb külsővel rendelkezik. A modell megújítása gyönyörű fényszórókat is eredményezett, sőt a logó is világít már. Viszont az Opel Grandland legnagyobb újítása a motorháztető alatt található, hiszen a rüsselsheimi cég csúcs terepjárója immár elektromos járműként is megrendelhető. 



Az Opel Grandland nappali menetfénye is végigfut az autó orrán 

Az új Grandland mérföldkő az Opel számára. Ezzel minden Opel már elektromos hajtáslánccal is kapható. De az, hogy az elektromos autózás jelenti hosszú távon a környezettudatos közlekedés alapját, az még kérdéses. Na de térjünk vissza a Grandland-hez, amelynek nevében már hiába keressük az X-et, azt már nem tartották fontosnak a fejlesztők. Az már sokkal lényegesebb szempont, hogy a Grandland is megkapta a márka új arculatát, amely a „Vizor” nevet kapta. A név vizuálisan a motoros sisak plexijére utal, és a sportos dinamizmust szimbolizálja. Ebbe az új orr kialakításba illesztették be a tervezők az új fényszórókat, amelyek tökéletes harmóniát képeznek ezzel a kicsit egyenes vonalvezetésű külsővel. A fényszórók külső megjelenése nem rejt magában semmi extrát, mégis modern hatást keltenek. A nappali menetfény végig fut az autó elején, amit csak a megvilágított márkalogó szakít meg. Hátul is ugyanezt a taktikát alkalmazták, de ott középen nem a márka logó található, hanem az OPEL felirat került megvilágításra. Ráadásul mindez piros fénnyel. Ezenfelül a Grandland az első modell, amely egy igen hasznos funkciót is kapott. A Grandland az első Opel, amelybe infravörös kamerákat is szereltek. Ez az új funkció a testhőt érzékeli. Ennek köszönhetően 100 méterrel az autónk előtt a sötétben is jól érzékelhetjük a gyalogosokat, a bicikliseket és az állatokat egyaránt. 


Alapkivitelben LED-es fényszórókat kapunk a Grandland-hez

A Grandland-ért most akciós áron minimum 12.490.000 Forintot kell az asztalra tennünk, hogy hazavihessük. A GS változatért pedig 13.490.000 Forintot kell kifizetnünk. Ez nem olyan hatalmas különbség, hogy ne érné meg inkább a jobb felszereltségű változatot választanunk. A Grandland GS legalább a legmodernebb fényszóró technológiát rejti, amit az Opel nyújtani tud. Nézzük is a részleteket. A jó hír az, hogy bármilyen Grandland-et viszünk haza, az biztos, hogy LED-es fényszórókat kapunk, de a nappali menetfény, az irányjelzők és a hátsó lámpák is ezzel a világítástechnológiával teszik jobban láthatóvá az utat előttünk. A rossz hír viszont az, hogy a legmodernebb változat, az IntelliLux LED mátrix fényszórók csak a GS, a drágább felszereltségi változatban kaphatók. Sőt, az előbb említett Night Vision infravörös kamerarendszer itthon nem is rendelhető, csak, ha német Opel kereskedésben vesszük meg az autót, ott is csak további felár esetén, ami 1000 euróba kerül. De ne legyünk telhetetlenek, legalább a LED-es adaptív fényszórók és a LED-hátsó lámpák, indexek az alapfelszereltség részét képezik. Rögtön felmerül bennünk a kérdés, hogy mi a különbség az adaptív LED-es technológia és az intelligens mátrix fényszórók között? Ha röviden szeretnénk válaszolni, akkor két részletet emelnénk ki. Az Opel szerint az utóbbi HD távolsági fényszóró technológiával rendelkezik, sőt üdvözlő animációt is kapunk hozzá, amelyet a jármű nyitásakor láthatunk. 

 

Amit az IntelliLux LED-es mátrix fényszórókról tudni érdemes

Ahogy azt már fentebb említettük, az Opel Blitz, vagyis a villám, most először kapott megvilágítást. Ráadásul hátul nemcsak a lámpák világítanak pirosan, hanem a csomagtérajtó közepén a márkafelirat is. Ezt az új világítási kialakítását az Opel „Edge Light” technológiának nevezi, amelynek az Opel Intellilux Pixel Matrix HD fényszórók is a részei. Ezek a lámpatestek több mint 50 000 pixellel rendelkeznek, oldalanként pontosan 25 600-al, így nagy felbontású fényeloszlást tesznek lehetővé. Ezért nevezi a márka HD távolsági fényszóróknak ezeket a lámpatesteket. Hogyan működnek ezek a forradalmi technológiával rendelkező fényszórók? A forgalmi helyzettől függően a Grandland elülső kamerája érzékeli az elöl haladó vagy a szembejövő forgalmat, és ennek köszönhetően még pontosabban világítja meg előttünk és mellettünk az utat, mint a korábbi adaptív technológiák. További előny, hogy az Intelli-Lux LED® Pixel Light háromsoros mátrixszal rendelkezik. Ez azt jelenti, hogy a lámpatestekben található pixelek folyamatosan minden kanyarhelyzethez igazítják a fény fókuszát. Ezek a háromsorban elrendezett pixelek gyorsan és hatékonyan reagálnak a forgalmi helyzetek gyors változására, vagyis ezredmásodpercen belül pontosan kitakarja a középső és felső pixelsorokból az előttünk haladó és a szembejövő forgalmat. A fennmaradó területek továbbra is teljesen meg vannak világítva. Ez azt jelenti, hogy a Grandland vezetőjeként mindig nappali fényű világítás áll a rendelkezésünkre, miközben ez nem vakítja el a többi közlekedőt. Így könnyebben észrevehetjük az út menti tárgyakat vagy a közlekedési táblákat is távolabbról pillanthatjuk meg, ami növeli a reagálási időnket, sőt az út szélén közlekedő kerékpárásokat is hamarabb megláthatjuk, a keresztbe futó állatokról már nem is beszélve. Pontosan ezek a részletek teszik a Grandland-et számunkra oly különlegessé. Hiszen kedvező áron kapjuk meg a legújabb világítástechnológiai fejlesztéseket.


bottom of page