A múlt héten nem más, mint a márka vezérigazgatója mutatta be a Volkswagen legújabb modelljét. Ez is jelzi, hogy a most prezentált e-autó mennyire fontos a wolfsburgiaknak. Ezt támasztja alá, hogy a népautós jellegére hegyezte ki a márka ezt a sajtóeseményt. Egy olyan autót szeretnének, mint régen a VW Bogár vagy a Golf volt. Mert valószínű, hogy a VW vezetősége is rájött, hogy a benga nagy hibrid terepjárókból nem tudnak annyit eladni, hogy a márka hosszú távon nyereséges legyen. A franciák és a kínaiak pedig hatalmas modell offenzívával szorítják ki őket a piacról. Ennek köszönhetően már most nagy csinnadrattával bemutatták a legújabb és talán, ami ennél is fontosabb megfizethető e-autójukat: az ID.EVERY1-t. A műszaki tartalom hallatán nem fogunk örömujjongásban fel-alá rohangálni, de ezt a járművet nem is ezért fogjuk szeretni. A VW ezzel az e-autóval 250 kilométer hatótávot és 95 lóerőt ígér. Viszont nagyobb és tágasabb, mint az e-Up. De ebbe a VW-ba nem fogunk tudni előbb beleülni, mint 2027 tavasza.

Milyen fényszórókat fog kapni a VW ID.EVERY1?
A sajtóeseményen nekünk ennek a kisautónak a fényszóróin akadt meg a szemünk. Miért? Mert szó szerint szembe megy a trenddel. De ettől még nagyon jól mutat. Jelenleg az autógyártók nagyon vékony lámpatestekkel próbálják hangsúlyozni modelljeik innovatív jellegét. A VW pedig kettő téglalap alakú formába tette bele az ID.EVERY1 fényszóróit. Viszont a lámpatestek belső kialakítása olyan egyedire sikerült, hogy 3D hatása van ezeknek a fényszóróknak. Ezt elsősorban azzal érték el, hogy feketére színezték a lámpa belső részét. Ezzel egyébként nagyon funkcionális is lett ez a világítótest, amellett, hogy formatervezett is. Valószínűleg több wolfsburgi modellen is látni fogjuk majd ezt a dizájnt. De nemcsak elöl hanem hátul is ugyanez érvényesül. A hátsó lámpák is ugyanilyen hatást keltenek, csak itt nem fehér a fényszóró belső kialakítása, hanem piros. Mivel az autó külső megjelenése nagyon minimalista stílusban került megrajzolásra, ezért a fényszórókra hárult az a feladat, hogy karakteressé tegyék ezt a modellt. Sikerült. Már csak egy aggodalmunk maradt, mégpedig az, hogy 2027-ben remélhetőleg ezek a fényszórók lesznek a szalonokban megjelenő változatokon.
Milyen világítástechnikát kaphat majd a VW ID.EVERY1?
A sajtóeseményen kevés szó esett a fényszórók technikájáról. Valószínűleg a napjainkban legmodernebb IQ.LIGHT technológiát kapja, hiszen 2027-re az már teljesen megszokott technika lesz. Sajnos napjainkban még csak opcionálisan rendelhető. Pedig a VW adaptív fényszóró rendszere több mint 19.000 egyedileg vezérelhető LED-el segíti a sötétben való biztonságos közlekedést. De nem ettől lesz olyan biztonságos, hanem attól, hogy a rendszer leárnyékolja a lámpatestek fénykévéjét. Ennek köszönhetően az előttünk haladókat nem vakítjuk el, sőt a szembejövőket sem, viszont az előttünk lévő útszakaszt kellően megvilágítja. Sőt a menetirány szerinti baloldali rész is jobban látható lesz, ahol pedig kerékpárosok, gyalogosok közlekedhetnek. Ezért csökken a balesetveszély. Napjainkban ez a világítástechnológia kanyarfénnyel is rendelkezik, így sokkal jobban beláthatjuk az előttünk lévő kanyar ívét. Ez is csökkenti a balesetveszélyt, hiszen jobban beláthatjuk azt. A rendszer segítségével pedig lakott területen belül a távolsági fény is automatikusan tompítottra vált, tehát nem kell azt ki-bekapcsolgatnunk. Ez szintén növeli a közlekedés biztonságát.
Milyen fényszórókkal rendelkezik a jelenleg legkisebb VW e-autó?
A márka kínálatában az ID.3 a jelenleg a legkisebb teljesen elektromos modell. De hamarosan érkezik az ID.2-es, aminek várhatóan ID.2all lesz a hivatalos megnevezése. Ez lesz a márka első e-autója, mely az MEB Entry platformra épül majd. Az ID.2all 223 lóerős motorja az e-autó orrában kapott helyet, és az első kerekeket hajtja majd. Azért nem kell arra számítanunk, hogy egy rakétát vásárlunk, hiszen a végsebessége csupán 160 km/h lesz. A gyorsulás nem olyan vészes, hiszen 7 másodpercig tart, míg elérjük a 100 km/h sebességet. A fényszóró kialakítása a mostani VW modellekre hajaz, tehát semmi rizikót nem vállalat a márka. Na de térjünk vissza az ID-3-ashoz. Jelenleg a legolcsóbb ID-3-as modellért 13.450.000 Forintot kell kifizetnünk. Régebben erre mondták őseink, hogy ennyi pénzért már autót is lehet venni. Ezért az összegért csak klasszikus LED-es fényszórókat kapunk, és a Start felszereltséghez extra sem rendelhetünk adaptív LED-es lámpatesteket. A legdrágább változat pedig majdnem ennek az összegnek a duplájába kerül, vagyis 24.958.040 Forintba. Az, hogy milyen tulajdonságokkal rendelkezik az IQ-LIGHT fényszórótechnológia már fentebb leírtuk.
Amit a fényszórókon kívül még tudunk a VW ID.EVERY1 e-autóról
Az elektromos elsőkerékhajtásnak köszönhetően a MEB platform optimális helykihasználást és maximális hatékonyságot kínál. A ID.EVERY1 130 km/h végsebességre lesz majd képes, ezt egy új fejlesztésű 95 lóerős elektromos motornak köszönheti. A hatótávja pedig a gyári adatok szerint legalább 250 kilométer lesz. Tehát az ID.EVERY1 egy tipikus második autónak ígérkezik. Ezt támasztják alá a méretei is, 3880 mm hosszal rendelkezik majd ez a városi törpecirkáló. Belül négy személy számára kínál helyet és 305 literes csomagtartóval fog rendelkezni. A belső térről csak képek láttak napvilágot, mert a bemutatott autó le volt sötétítve, így nincs pontos információnk azzal kapcsolatban, hogy milyen anyagokkal fogunk a beltérben találkozni.