A Renault tavaly tavasszal mutatta be a Symbiozt, amely modell már ősszel megjelent a márkakereskedésekben. A Renault a Symbiozt azoknak ajánlja, akiknek a Captur kicsi, de az Austral pedig már túl nagy, vagyis ez egy kompakt méretekkel és emelt hasmagassággal rendelkező családi autó. De miért választották a franciák pont ezt a nevet? A szónak a jelentése az, hogy két dolog nagyon szoros kapcsolatban van egymással, vagyis a márka marketingesei ezzel is jelezni akarták mindenki számára, hogy itt egy olyan autó született, amely eggyé válik velünk és ami a modern közlekedést illeti minden igényünket kielégíti. Ez szépen hangzik, de az elektromos Renault 5-ös és 4-es modell mellett a Symbioz formája nem igazán egyedi. Bármely kínai márka logóját rárakhatnánk, de érzelmi síkon nem ad semmi pluszt.

Mely felszereltséghez milyen fényszórótechnológia párosul a Renault Symbioz esetén?
A Renault a Symbioz esetén felülre helyezte a nappali menetfényt, alatta pedig a távolsági és a tompított fény található, amely egy farkasfogat formáz. A Symbiozt négy felszereltségi szinttel vásárolhatjuk meg. Melyek ezek? A legkedvezőbb árral az Evolution rendelkezik, amely 11.990.000 Forintba kerül, majd következik a Techno és az Esprit. A legfullosabb változat az Iconic változat, amelyért 14.449.000 Forintot kell az asztalra raknunk. Mindegyik esetén LED-es fényszórókat kapunk, amelyet a Renault Pure Vision néven emleget. Ehhez minden esetben kapunk félgyémánt alakú nappali menetfényt és LED-es hátsó lámpákat is. Világítástechnológia szempontjából egyetlen különbség van a felszereltségek tekintetében, mégpedig az, hogy a legolcsóbb változat esetén a LED-irányjelzővel ellátott külső tükrök csak elektromosan állíthatók, nem lehet őket behajtani. A többi esetben ezt meg tudjuk tenni. Tehát fényszórók tekintetében teljesen mindegy, hogy a Renault Symbiozból melyik változattal megyünk haza.
Amit a Full LED Pure Vision fényszórókról tudni érdemes
Az új LED Pure Vision technológiát már számos Renaultban megtaláljuk. Például az új generációs Clio, Captur és ZOE modellekben is ilyen lámpatestek vannak. Tehát nem jelent újdonságot, hogy franciák a Symbiozba is ezt építették be. A LED Pure Vision fényszórók a távolsági, a tompított fény és a nappali menetfény esetén is szinte ugyanolyan színspektrumot bocsátanak ki. Miért fontos ez? Biztosan találkoztatok már ti is olyan járművekkel, amelyek esetén a nappali menetfénynek teljesen más színe volt. Ráadásul ezek a lámpatestek nem adaptív LED-es fényszórók. Annak LED Matrix Vision a neve és például a legújabb Espace-be építi be a márka. Ebben az esetben a fényszórók elülső kamerával működnek együtt, hogy a tartósan bekapcsolt távolsági fény vakításmentes vezetést tegyen lehetővé. Amikor a rendszer szembejövő vagy elöl haladó járműveket észlel, vagy ha lakott területre érünk, akkor szelektíven csak bizonyos számú mikrotükröt aktivál, hogy a többi közlekedőt ne vakítsuk el. Ezt a modern fényszórótechnológiát még nem kapjuk meg, ha Symbiozban gondolkodunk, itt még sajnos kapcsolgatnunk kell a refit.
Mik a Pure Vision Full LED fényszórók előnyei?
Az első és talán legfontosabb, hogy a halogén fényszóróknál körülbelül 20 százalékkal nagyobb fénykibocsátással rendelkeznek, ami jobb látómezőt eredményez. Ez már eleve egy hatalmas előny, mert jelentősen hozzájárulnak a biztonságunk növeléséhez. A második fontos érv, hogy az ilyen típusú LED-es fényszórók élettartama lényegesen hosszabb, mint a halogén vagy xenonos fényszóróké. Ráadásul alacsonyabb a hőtermelésük és az energiafogyasztásuk is, ami napjainkban egy fontos szempont.
Milyen hátsó lámpákat kapott a Renault Symbioz?
A Symbiozt érdekes ámde nem egyedi hátsó résszel látták el a fejlesztők. Ha megnézzük a Cupra crossovereket akkor hasonló hátsó lámpákat láthatunk. Annyi a különbség, hogy a Cuprák esetén egy vékony LED-es csík köti össze a lámpákat. A franciák ettől eltekintettek. Az igaz, hogy ezekkel a vékony nyújtott háromszög alakú hátsólámpákkal viszont kilóg a márka többi crossoverje, SUV-ja közül. Természetesen a hátsó lámpák is LED-es fényszórótechnológiával jelzik a mögöttünk haladóknak, ha fékezünk.
A Renault Symbioz mivel akar kitűnni a tömegből, ha már nem a legújabb fényszórótechnológiát kapta?
Például a Solarbay elnevezésű panoráma üvegtetővel. Mitől olyan izgalmas ez a napfénytető, hiszen, ha nem lehet állítani, árnyékolni, akkor nyáron megfőlünk alatta? Ha viszont nincs a kocsinkban, akkor olyan bezártság fog el minket. Ezt a problémát hidalták át a franciák, mégpedig úgy, hogy ezt a panorámatetőt akár hangutasítással is 4 különböző áttetszőséggel állíthatjuk. Még ha nyitható is lenne, akkor az tényleg nagyon trendi lenne. Viszont a Symbioz egyelőre csak E-Tech Hybrid 145 néven érhető el. Ebből már ki is találhattuk, hogy az autó 145 lóerős, amelyet két villanymotor és egy 1,6 literes négyhengeres motor mozgat. Ezek az egységek egy kuplung nélküli több üzemmódú automata váltón keresztül kapcsolódnak egymáshoz. Azért ezzel a 145 lóerővel nem igazán lehet sportosan vezetni, de a kényelmes vezetéshez teljesen elegendő. Viszont a hátsó üléssor 16 centiméterrel előrébb tolható, aminek köszönhetően 492 liter helyett 624 literes csomagtér áll a rendelkezésünkre, sőt, ha ledöntjük az üléseket akkor ez a tér 1582 literesre bővíthető. Ez azért már bőven elegendő, hogy mindent kivigyünk a kiskertünkbe, amire szükségünk van.