top of page

A Peugeot e-5008 is megkapta az innovatív Pixel-LED-es fényszórókat

Az új Peugeot e-5008 már 2024 őszétől kapható. Előnye, hogy jól variálható, mindeközben elegánsan kialakított belsőtérrel rendelkezik. Az új 5008-as megjelenése nagyban hasonlít a korábbi modellre, viszont konzervatív és dobozos formáját az új generáció is megtartotta. Hamár a méreténél tartunk érdemes rögtön tisztázni, hogy ez a francia crossover pontosan mekkora is. 4,79 méter hosszú, 1,89 méter széles és 1,69 méter magas, amelyben akár hét ülés is elfér. Az új 5008-as alapkivitelben hétüléses, tehát csak rajtunk múlik, hogy felhajtjuk őket, vagy pedig besüllyesztjük a csomagtérbe. A műszerfal vonzó és modern megjelenésű. A Peugeot-ra jellemző "i-Cockpit" az Allure felszereltség esetén két 10 colos képernyőből áll, amelyek egyetlen elegáns panelbe vannak integrálva. A második elérhető változat, a GT viszont egyetlen 21 colos képernyővel rendelkezik, ami azért még dögösebben néz ki. Viszont az új 5008-as megtartotta a Peugeot-ra jellemző nappali menetfény formáját, a hármas oroszlán karmokat imitáló fényforrásokat. 



Milyen fényforrásokat kapunk, ha Peugeot e-5008-sal szeretnénk hazatérni? 

Nagyon érdekes stratégiát folytat a Peugeot ebben a kérdésben. Hiszen nekünk vásárlóknak nem ad sok lehetőséget. Amennyiben az Allure felszereltséggel rendelkező e-5008-ast visszük haza, akkor Eco-LED-es fényszórókat kapunk. De amennyiben a GT változatra esik a választásunk, akkor már a LED-Pixel fényforrásokat szerelik be a 5008-asba. Tehát, ha 13.990.000 Forintot szeretnénk fizetni, akkor a gyengébbik LED-es lámpatestet kapjuk, ha viszont a GT felszereltség mellett döntünk, akkor 15.600.000 Forintot kell az asztalra tennünk és a komolyabb, modernebb fényforrás világítja meg előttünk az utat. Ez az összes választási lehetőségünk. Olyan nincs a Peugeot-nál, hogy a gyengébbik felszereltséghez extra költség mellett az adaptív LED-es fényszórókat választjuk. De egyébként ugyanez érvényes a hátsó lámpákra is. Amennyiben az olcsóbb változatra esik a választásunk, akkor LED-es hátsó lámpákat kapunk, ha a drágábbra akkor 3D LED hátsó fényforrásokat. Mindegyik jól mutat és kellően hatékonyan is működnek, de a kettő felszereltség között azért több mint 1,5 millió Forint a különbség. Ez azért tetemes összeg. 


Mi az a Pixel-LED fényszóró?

A Pixel-LED-es fényszóró tompíthatja a lámpatestek fénykévéjének egyes részeit, hogy elkerüljük a többi vezető vakítását. De ne gondoljuk azt, hogy más gyártók nem használják ezt a technológiát. Van, aki Matrix LED fényszórónak, van gyártó amely ezt IQ-LIGHT lámpatestnek nevezi és van amely IntelliLux LED-es mátrix fényszórókat alkalmaz. Ez pedig az Opel, amely szintén a Stellantis-csoport tagja, ugyanúgy, mint a Peugeot. Tehát ez az adaptív világítástechnológia ugyanazt a technikát takarja. A Pixel-LED-es fényszórók több mint 50.000 pixellel rendelkeznek, így nagy felbontású fényeloszlást tesznek lehetővé. Ennek alapján ahogy azt már fentebb említettük az e-5008-as első kamerája érzékeli az előttünk haladó vagy a szembejövő forgalmat, vagyis a forgalmi helyzettől függően világítja meg előttünk és mellettünk az utat. De ha ilyen technológiával rendelkező fényforrásaink vannak, akkor a távolsági fény állandó kapcsolgatásával sem kell bíbelődnünk, mert a rendszer ezt is megoldja. Sőt, ha lakott területre érünk, akkor is lekapcsolja a refit.  


Ezenkívül milyen előnyökkel jár a Pixel-LED-es fényszórók használata? 

Az ilyen típusú lámpatestek minimális hőkibocsátással és kis mérettel rendelkeznek. De az energia igényük is jóval alacsonyabb, mint elődeiké. Ráadásul jóval hosszabb ideig világítják meg az utat előttünk, mint például a halogén fényszórók. 


A Peugeot-ra jellemző oroszlánkarmok díszítik az 5008-as elejét is?

Igen, természetesen. Hiszen a Peugeot-nak szinte már a védjegyévé váltak ezek a nappali menetfények. Viszont eddig jóval vastagabbak voltak ezek a " karmok". Az új 5008-as esetében ez kicsit visszafogottabbra sikerült és nem annyira harsány, mint az elődjénél. Dizájn tekintetében inkább a hűtőrács lezárásaként működik, mint különálló elemként. De az biztos, hogy még mindig egyedi megjelenést biztosít ennek a városi crossovernek. Segítségével azonnal felismerhető, hogy itt egy Peugeot közeleg. 


Gyakran meghibásodnak a Peugeot 5008-as fényszórói? 

Mivel a francia márka az elmúlt években komoly elektronikai problémákkal küzdött, ezért ez a kérdés nem alaptalan. De meg kell mindenkit nyugtatnunk, hogy gyári jellegű meghibásodásokról a ReflektorKlinika nem tud. De akkor milyen jellegű problémákkal kell szembesülnünk, ha esetleg használt 5008-ast szeretnénk vásárolni? A kardántengelycsuklók és a felfüggesztés különösen problémás területek, de sokan jelezték a kipufogórendszer gyakori meghibásodását és a motor jelentős olajvesztését is. A motorház alatt a vezérműlánc problémák mellett a turbófeltöltők vagy a szivárgó befecskendező rendszerek hibáira kell felkészülnünk. Amellett, hogy a Peugeot próbál javítani a márka megítélésen, még mindig gyakran használnak olcsó műanyagokat, ami pedig idegesítő kopogást eredményezett. 


A LED-es nappali menetfényeken kívül, milyen egyedi tulajdonságokkal rendelkezik az e-5008-as? 

Az Apple CarPlay-n vagy Android Auto-n keresztül vezeték nélkül csatlakoztathatjuk okostelefonunkat, valamint az „OK Peugeot” paranccsal aktiválhatunk különböző hangvezérléssel irányítható funkciót. A rendszer azt is meg tudja különböztetni, hogy mi szólunk hozzá, vagy az utasunk beszél. De talán sokunk számára ennél is fontosabb, hogy a csomagtartó térfogata, ha mind a 7 ülést használjuk, akkor 259 literes, öt üléssel pedig ez a tér 748 literre növelhető. Ha viszont a második üléssort is ledöntjük, akkor ez 1815 literre nő. 


 
SZÉKHELY/TELEPHELY

Reflektorklinika

Projektautó Kft.

3508 Miskolc

Gátör u. 50

H-P 9-16 óra között:

Tel.: 06/46 - 792 - 068

H-P 7-20 óra között:

Mail: info@reflektorklinika.hu

SZOLGÁLTATÁSAINK
  • Oldtimer reflektor javítás

  • Youngtimer reflektor javítás

  • Xenon reflektor javítás

  • Müanyag reflektor javítás

  • Foncsorozás

  • Reflektor restauráció

  • Fényszóró javítás

  • Fényszóró átalakítás EU szabványra

  • Xenonfényszóró javítás

  • Búracsere

ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK

Impresszum

ÁSZF

Adatvédelem

Garanciafeltételek

Visszavásárlás

Csomagküldés/díjak

Mikor érhetsz el bennünket?

Telefonon:

Hétfö-Péntek - 9-16 óra között

Email:

Hétfö-Péntek - 7-20 óra között

Személyesen: elözetes egyeztetés szükséges

ReflektorKlinika © Copyright®
  • Fényszórójavítás - Reflektorklinika
  • TikTok - Reflektorklinika

© 1994-2025 Minden jog fenntartva - Reflektorklinika.hu

bottom of page