top of page

A Honda és a Nissan együttműködése kiterjed a fényszórók fejlesztésére is?

Ami néhány napja még pletyka volt, azt most mindkét gyártó megerősítette. A két márka vezetői az elmúlt napokban jelentették be, hogy a jövőben bizonyos projekteket közösen fejlesztenek. Az együttműködés egy új padlólemez és/vagy egy új elektromos autó közös kifejlesztését eredményezheti. Mindkét cég azon gondolkodott, mielőtt a közös munkára rábólintott, hogy mennyiben éri meg ez az együttműködés, és ez milyen területekre terjedhet ki. Nem véletlen az, hogy a Honda partnert keresett, hiszen 2030-ra 1,6 millió e-autót szeretne gyártani. A Nissannak is nagyra törő tervei vannak. Ugyanerre az időpontra 19 új modellt szeretne bemutatni. Mint tudjuk, egyik vállalat sem tartozik a világ legnagyobb autógyártói közé, ezért is célszerű döntés volt az együttműködés. Ezenkívül ez magában foglalhatja nem csak egy modell egészének közös fejlesztését, hanem bizonyos területeken való együttműködést is, mint például a világítástechnológia. Feltéve, hogy mindkét fél megállapodik ebben.




Várhatóan a fényszórók fejlesztését nem érinti az együttműködés

A megállapodás keretén belül a felek a jövőben a tervek szerint szoftvereket terveznek majd. Ezen modern alkatrészek a biztonságot és az autonóm vezetési technológiát támogatják majd. Mit jelent ez pontosan? A modern autók számos különböző funkciókkal rendelkeznek, amelyek működését össze kell hangolni, hiszen csak ebben az esetben valósulhat meg a biztonságos és élményteli közlekedés. Ennek például egy alapvető eleme a világítástechnológia, hiszen a nappali menetfény alkalmazása például kötelező. De a két márka képviselői a szén-dioxid-semlegességet is közös célként határozták meg, ezért új alvázat szeretnének kifejleszteni az elektromos járművek számára, ami azt jelenti, hogy a jövőben létrejöhet egy közös elektromos autó, és az együttműködés kiterjedhet a teljes hajtásláncra és az akkumulátorokra is. Az együttműködés további előnye lehet a költségmegtakarítás és a növekvő iramú fejlesztés, hiszen mindketten lépést szeretnének tartani a rohamosan fejlesztő kínai e-autó gyártókkal. 


Milyen világítástechnológiával rendelkeznek a Nissanok? 

A Nissan csaknem 15 évvel ezelőtt úttörő szerepet töltött be az e-mobilitás terén. A Leaf az egyik legnagyobb darabszámban eladott e-autó volt nagyon sokáig. De ezt a címet nem is olyan rég elvette tőle a Tesla. A Leaf utódja állítólag ebben az évben érkezik. A modell harmadik generációja, amely látszólag crossover lesz, a fényszórók területén nem hoz nagy változást. Elképzelhető, hogy a márka arculatába beleillő orrkialakítást kap az autó. Milyen lesz pontosan azt nem tudni, de érdemes megnézni a Chill Out elnevezésű koncepcióautót, amely nagyjából megmutatja milyen formát is álmodtak meg ennek a modellnek. De lehet, hogy elég, ha megnézzük a Nissan Ariya elejét. LED-es fényszórók mellett távolsági fényszóró asszisztenst is választhatunk, amely automatikusan bekapcsolja a refit és tompítottra kapcsol, ha másik járművet észlel előttünk vagy velünk szemben. Ez az adaptív LED-es fényszóró, amelyet más márkák LED-Matrix lámpatestnek neveznek. De érkezik majd nemsokára a legújabb Nissan Micra vagy Qashqai is, amely modellek szintén megkapják a legújabb LED-es adaptív fényszórókat.  


A Honda LED-es fényszórói

Azért is különleges ez az együttműködés, mert a Nissan már régen együttműködik a Renault-val. A Honda pedig a General Motors-szal dolgozik együtt, hogy még ezévben piacra dobják a márka legújabb modelljeit. Az együttműködés várhatóan a Honda Prologue-ra és az Acura ZDX-re korlátozódik. Az Acura a Honda amerikai piacon értékesített prémium márkája. Az SUV eleje zárt hűtőráccsal és LED-es fényszórókkal rendelkezik. Mivel Amerikában csak ez év februárjától engedélyezett az adatív fényszóró technológia használata, ezért nem is áll rendelkezésre. Az autó nappali menetfénye egy golfütőt formáz, a LED-es hátsólámpák pedig mintha a Seat raktárából származnának. A ZDX nem kicsi, 5,02 méter hosszú, 1,96 méter széles és 1,64 méter magas, tengelytávja pedig 3,09 méter. Mivel ez a modell hivatalosan nem fog Európában forgalomba kerülni, ezért nézzük mit tud a Prologue. Közel 500 kilométeres hatótávval fog rendelkezni. Ráadásul a LED-es fényszórói tökéletesen beleolvadnak az autó elejébe és a benne ülők számára megfelelően megvilágítják majd az utat. Kifogástalanul teszik a dolgukat, ami ma már szinte kötelező. Inkább beszéljünk a közeljövőben a szalonokba kerülő Honda Prelude-ról.  


Milyen fényszórókkal érkezik a legújabb e-Prelude?

Aki azt gondolta, hogy az új Prelude-ban is robbanómotor lesz, az nagyon csalódott lesz. Mert elektromos meghajtást kapott ez a kupé is. Tavaly már a Honda 75. születésnapján egy gyártáshoz közeli koncepcióautót mutattak be a Japan Mobility Show-n. Ez a Honda Prelude is lapos kialakítású és izgalmas formavilággal rendelkezik. Feltűnő az elkeskenyedő eleje és a hangsúlyos, nagy légbeömlővel ellátott első lökhárító. Az autó elejét viszont nem ez teszi olyan vonzóvá, hanem egy fénycsík, amely összeköti a LED technológiával felszerelt fényszórókat. De nem csak ez a fényjelzés rendelkezik ezzel a technológiával, hanem a nappali menetjelző lámpák is. A fényszórók a mostanában olyan népszerű hokiütő formát kapták, ezzel is hangsúlyozva a kupé nagyon sportos megjelenését.



bottom of page